Blog firmowy – dlaczego warto mieć go na stronie?

Pokaż, że masz wiedzę i udowodnij, dlaczego jesteś wart uwagi – to hasło można odnieść do każdego, kto ma biznes i jest obecny również w internecie. Jak prowadzić bloga firmowego, żeby był interesujący? Jakie treści warto zamieszczać? Jakim językiem pisać do odbiorcy?

blog firmowy dlaczego warto

Blog, aktualności, newsy, porady – jak nazwać zakładkę poświęconą m.in. content marketingowi? Wiele zależy od tego, jak często zamierzamy publikować teksty i jaki będzie ich charakter. Mimo wszystko może się okazać, że każda z wymienionych nazw będzie dobra dla naszych działań – wtedy pozostaje kwestia wyczucia. Przykładowo, na stronie kancelarii adwokackiej lepiej będzie wyglądała podstrona “porady” niż “newsy”. I choć te dwa pojęcia mają różne definicje, to w wielu przypadkach treści będą podobne, co wyjaśnię w dalszej części tekstu.

Warto pisać… ale od czego zacząć?

Content, czyli treści na stronie internetowej, są z kilku powodów bardzo istotne. Z oczywistych względów – poprzez treść przedstawiamy ofertę, tłumaczymy zakres działań, prezentujemy firmę. Z innych, bardzo istotnych powodów, jest to budowanie bazy zdań, fraz, po których potencjalny klient będzie szukał pomocy, odpowiedzi na pytania, inspiracji. 

Na rynku istnieje wiele narzędzi pozwalających np. na zbadanie pozycji w Google najważniejszych fraz kluczowych. Najlepiej inwestować w rozwiązania, które nic nie kosztują (oczywiście w cudzysłowie, mam na myśli typową, płatną reklamę), a przyciągają klientów. Między innymi to właśnie content marketing i copywriting, gdzie wykorzystując wskaźnik estymacji ruchu organicznego można opracować tekst uszyty na miarę biznesowych potrzeb.

Jedna z najważniejszych zakładek w menu strony

Blog to nie tylko przemyślenia, opinie, analizy, bieżące informacje dotyczące firmy. Z marketingowego punktu widzenia to przede wszystkim content mający na celu “ściągnąć” potencjalnego klienta na stronę. Przykład – catering dietetyczny. Teoretycznie, jeśli firma zdecydowała się na zakładkę “blog”, treści mogłyby się ograniczyć do opisu menu, aktualnej oferty, pakietów, szczegółów dotyczących dostawy. Patrząc szerzej, taka firma mogłaby podjąć mnóstwo tematów dotyczących rodzajów diet, ich wpływu na zdrowie, profilaktyki prozdrowotnej, mody żywieniowej, kaloryczności, menu dla sportowców, kobiet w ciąży, opisie poszczególnych składników i kompozycji posiłków… A wchodząc w tematy jeszcze głębiej, moglibyśmy opracować kolejne kierunki, o których warto napisać na blogu. No właśnie, zatem warto? Zdecydowanie tak, ponieważ każdy poruszony na blogu temat zwiększa szanse na dotarcie do osoby zainteresowanej daną kwestią czy problemem. Istnieje też duża szansa, że użytkownik sięgnie po inne treści bloga, co docelowo ma za zadanie doprowadzić do zakupu produktu, w tym przykładowym przypadku – skorzystania z diety pudełkowej.

Z jednej strony merytoryka, wiedza, edukacja, z drugiej – pojawienie się w wyszukiwarce, czyli wykorzystanie możliwości, jakie dają teksty pisane pod SEO, zawierające odpowiednie frazy, konstrukcję, budowę linki etc.

Pisz o tym, o czym ludzie chcą czytać

Z biznesowego punktu widzenia, im więcej leadów, czyli potencjalnie zainteresowanych klientów, tym lepiej. Oczywiście “ilość” musi iść w parze z jakością. Chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, musimy pisać o tym, co będzie ciekawe, aktualne, słowem – czego użytkownicy szukają w wyszukiwarce internetowej. Jeśli będzie to przywołana wcześniej firma zajmująca się cateringiem pudełkowym, tematy, które mogą zainteresować odbiorców to np. dieta wegetariańska, sposoby na schudnięcie, menu odpowiednie dla biegacza itp., oczywiście rozwinięte tematy. 

Na początek warto zebrać listę tematów, zrobić research, opracować treści, pamiętając przy tym o frazach kluczowych. Przyjrzeć się konkurencji, prześledzić raporty, trendy, badania i analizy. Ugryźć temat tak, jak konkurencja tego jeszcze nie zrobiła, by jednocześnie był ciekawy, inspirujący.

Nie samym content marketingiem blog firmowy żyje – to również miejsce na aktualności, wydarzenia czy wszelkie informacje, które mogą lub wręcz powinny zainteresować klientów – obecnych bądź potencjalnych. Dni otwarte, uczestnictwo w targach branżowych, informacja o zamknięciu biura z powodu urlopu, zdobycie nagrody, wyróżnienie w branży, wprowadzenie nowego produktu do oferty, bieżące promocje – blog firmowy to oczywiście idealne miejsce na tego typu wiadomości.

Chcesz rozpocząć współpracę? Skontaktuj się z nami: 
hanna@komuczemu.pl
kom. 603 183 129