Case study

PCG to wrocławski deweloper z nowoczesnym podejściem do tworzenia inwestycji. Projektowanie “pod klucz”, system smart home, zaangażowanie w działania CSR – to jedne z wyróżników działania firmy.

nowe mieszkania we wrocławiu

Współtworząc zespół marketingu odpowiadałam za wszelkie działania związane z wizerunkiem PCG, komunikacją wewnętrzną, eventy takie jak udział w targach mieszkaniowych czy dni otwarte. 

Marketing nieruchomości jest bardzo specyficzny – trzeba dobrze znać branżę, obserwować zmiany i trendy, śledzić raporty i zmiany prawne czy podatkowe, być na bieżąco z tematem finansowania i kredytów hipotecznych, ściśle współpracować z działem sprzedaży. Choć branża kieruje się swoimi prawami i trudno w komunikacji o dużą ekstrawagancję, to mimo wszystko także rynek deweloperski daje pewne pole do manewru w zakresie marketingu i PR. Warto to wykorzystać – szukać sposobu na wyróżnienie, pamiętając jednocześnie, do kogo komunikujemy. A ponieważ mieszkania kupują najczęściej ludzie młodzi i w średnim wieku, działania np. w mediach społecznościowych dają wiele możliwości na wdrożenie ciekawej i nowoczesnej strategii.

Szczegółowe działania:

– brandng inwestycji
– wprowadzanie inwestycji na rynek
– organizacja spotkań i wydarzeń branżowych
– komunikacja wewnętrzna i PR wewnętrzny
– ścisła współpraca z działem sprzedaży
– raportowanie bezpośrednio do zarządu
– opracowanie i rozliczanie budżetu
– media relations
– press release
– koordynacja i współtworzenie materiałów promocyjnych, np. filmów, sesji zdjęciowych, POS

Przykład materiału, którego powstanie koordynowałam: film promujący inwestycję PCG w Szczecinie – Victoria Apartments

Hanna Hylińska