Case study

Czy można przez 8 lat pisać artykuły dotyczące domów jednorodzinnych? Ależ oczywiście! W zasadzie do każdego tematu możemy stworzyć historię, to kwestia pomysłu i kreatywności. Wieloletnia współpraca z wrocławskim biurem projektowym polegała na dostarczaniu artykułów z uwzględnieniem SEO. Łącznie napisałam i opublikowałam ok. 100 tekstów. 

projekt domu jednorodzinnego

Najważniejsze założenia dotyczyły konstrukcji tekstu i fraz kluczowych. Każdy temat badałam i dobierałam listę fraz, które musiałam uwzględnić w tekście, z zachowaniem najważniejszych zasad SEO tak, by tekst jak najlepiej się pozycjonował.

Każdorazowo opracowywałam plan artykułów – biorąc pod uwagę tendencje sprzedażowe, zmiany w przepisach i aktualizacje, a także potrzeby samej pracowni.

Warto zaznaczyć, że artykuły nie zawsze dotyczyły wyłącznie projektów domów – pisałam także o kredytach hipotecznych, programach dofinansowań, designie, trendach w projektowaniu wnętrz, dobrych praktykach, wadach i zaletach danego rozwiązania itd. Powoływałam się na raporty, analizowałam badania, odnosiłam się do zmian prawnych czy podatkowych dotyczących gruntu lub samej budowy. Jak widać, obszar pozornie wąski, był kopalnią pomysłów.

W artykułach bardzo ważne było też zawieranie odnośników do innych publikacji, które mogły zainteresować czytelnika. Przykładowo, artykuł “Projekt domu dla dużej rodziny” uzupełniałam o linki do tekstów: “Jak poprawić swoją zdolność kredytową”, “Salon z otwartą kuchnią – trendy w projektowaniu”, “5 pomysłów na pokój dla dziecka”. Pilnowałam kilku podstawowych założeń, by na jak najdłużej przykuć uwagę użytkownika i przekonać go do skorzytania z oferty pracowni:

– każdorazowo załączałam galerię wizualizacji domów dostosowaną do tematu, o którym aktualnie czytał
– linkowałam teksty, które powinny go zainteresować
– informowałam o aktualnej promocji wraz z informacją, do kiedy trwa
– opisywałam proces współpracy z architektem
– przedstawiałam dowody, dlaczego warto skorzystać z oferty tej konkretnej pracowni

Praca nad jednym tekstem zajmowała kilka godzin. Oczywiście wszystko zależało od tematu i tego, jak długo będę zbierać dane i informacje.

Szczegółowe działania:

– research
– kompletowanie danych
– analiza pokrewnych treści
– spisanie fraz kluczowych
– dobranie wizualizacji i ich dostosowanie do strony (wagą i rozmiarem)
– opracowanie treści
– publikacja na stronie-
– konsltacje z przedstawicielami pracowni
– analiza konkurencji
– śledzenie informacji branżowych, zmian prawnych i podatkowych 
– tworzenie harmonogramu publikacji

Hanna Hylińska