Case study

Co robić z rosnącymi zapasami ubrań dziecięcych, które są już za małe, zalegają w szafie? Dać im drugie życie! Wielka Wyprzedaż Małych Rzeczy to inicjatywa mająca na celu zachęcenie tych, którzy mają dzieci, do sięgnięcia po ubranka “z drugiej ręki”, wprost od pierwszych właścicieli. 

Wydarzenie zostało zorganizowane na wrocławskim osiedlu, w wolnym pomieszczeniu usługowym. Kilkunastu wystawców, niczym na targu, wystawiło ubrania po swoich dzieciach – na wieszakach, pokładane na stołach. W ciągu 4. godzin Wyprzedaż odwiedziło ponad 100 osób. Założenie było jasne – ubranka mają być czyste, zadbane, bez wad. Dzięki temu każdy, kto rozglądał się za ubrankami wiedział, że asortyment jest sprawdzony. Za kilka złotych można było kupić ubrania znanych marek i jednocześnie, z perspektywy sprzedającego – zamienić zalegające w szafie ubrania na pieniądze. Wystawcą mógł zostać każdy, kto wcześniej zgłosił swoją chęć uczestnictwa.

Promocja Wielkiej Wyprzedaży Małych Rzeczy odbywała się głównie przez założone wydarzenie na Facebooku. Zostały również wydrukowane plakaty, które były rozwieszone w okolicznych żłobkach i przedszkolach.

Event zwrócił uwagę na bardzo ważny problem, jakim jest gromadzenie ubrań, często świetnej jakości, które, jak to w przypadku dzieci, po kilku tygodniach czy miesiącach stają się bezużyteczne. Popularne portale typu marketplace pełne są ogłoszeń dotyczących sprzedaży, Wielka Wyprzedaż Małych Rzeczy była jednorazową akcją, ale wielu osobom, rodzicom, udowodniła, że używane rzeczy mogą stanowić świetne rozwiązanie dla portfela. 

Szczegółowe działania:

– pomysł na zorganizowanie wydarzenia
– branding: nazwa, logo
– organizacja miejsca eventu
– promocja 
– social media – Facebook, wydarzenie, Instagram
– media relations